Podczas odświeżania obecnych 18″ felg “letnich”, powoli myślę, co tu “wsadzić” na przyszły sezon. Wiem, że 18″ nie chcę, gdyż Słowackie drogi nie są zbyt łaskawe dla dużych felg i kondomów z opony na nich. Także w wolnych chwilach siedzę w internetach i patrzę, sprawdzam, oglądam. Doszło do momentu, w którym mam już folder na pulpicie, gdzie “hoduję” zdjęcia E46 z felgami 17″. Postanowiłem się nim z Wami podzielić, mając nadzieję, że pomożecie mi w wyborze.
Będę korzystał z nazwy oryginału, więc proszę nie krzyczeć, jeśli na zdjęciu będzie “zamiennik”. Jeśli gdzieś się pomyliłem z nazwą, także proszę o info – poprawię i ułatwi mi to przyszłe poszukiwania.
I nie wiem co jest nie tak z “internetami”. Większość zdjęć jest z wozami z “zepsutym zawieszeniem”.
1. AC Schnitzer Type II. Znajomy ma na sprzedaż w dobrej cenie. Pewne źródło, wygląda spoko.
2. AEZ Icon 5. Felga to taki “popul” z Norauto ale prezentuje się znośnie.
3. BBS RC. Musze przyznać, że bardzo spoko kombinacja, która robi dobrze.
4. BBS RS. Wg. mnie “za stara” do budy E46. Dodatkowo, patrząc na internety, już mi się “przejadła”.
5. BBS RK. Szczere mówiąc jedynie gdzie widziałem RK i mi się podobało, to jakieś 911, gdzie był rant szeroki jak długość mojego przedramienia. A tutaj? Do wytrzymania.
6. OZ Mito. 3 częściowa definicja “na bogato”. Tylko, czy ja chcę na “tak bogato”?
7. OZ Superleggera. Kolejne drogie felgi. I jestem do nich średnio przekonany szczerze mówiąc.
8. Styling 40. Felgi z Z3. Muszę przyznać, że fajnie pasują do budy E46.
9. Styling 44. Bezpieczny wybór, seryjnie montowany w E46. Jeśli nic innego nie dorwę to i na bezrybiu rak ryba.
10. Styling 66. Prosto z E39. Jak to usłyszałem “robią gnój”. Czyli chyba dobrze. W graficie faktycznie wyglądają bardzo spoko.
11. Styling 68. M3-kowe felgi. Tak jak moje obecne. Ale ilość ich na rynku sprawia, że trochę… oklepane.
12. Volk TE37. Oryginał kosztuje połowę “Rurka”. Ale za to “zamienniki” mają znośną cenę. No i zawsze mnie “targało” w stronę japońskich stylizacji felg.
13. Alpina z E34. Już przymierzałem i “robiłą mi dobrze”. Ale Tommy nie chce mi ich sprzedać (bydlak, a nie kolega).
Na razie to tyle. W miarę upływu czasu i braku zakupu odpowiedniej opcji, będę uzupełniał tą listę. Także o Wasze propozycje.
Do wiosny jeszcze trochę czasu mam, to może coś znajdę sensownego, co nie było by wstyd założyć.
Pietrek
8 grudnia 2015 at 15:23A moze bbs rs2?
Z tych co sa to ac albo bbs rc :) lub tez jakies zamienniki, tylko nie wiem jak one sie sprawdza na slowackich drogach, ktore wiem jakie sa :P
Hubert
8 grudnia 2015 at 15:30Styling 66!
MrFoxxxs
8 grudnia 2015 at 15:32Bio najbardziej podchodzą nr 8, 10, 12 według mnie. Warto spojrzeć na MOMO Revenge, też mogłyby ciekawie wyglądać.
Sylwka
8 grudnia 2015 at 15:43Pozwolę sobie na poczet przyszłych gifostory ;)
“Ale najpierw sprzedaj 18-tki”:

Szczypior
8 grudnia 2015 at 15:50Schnitzer, RC, styl 66. Alpiny prawdę mówiąc mi tak nie leżą na E46 jak na E36, to pierwsze jest już jednak trochę za obłe.
Licz się z tym, że na seryjnym zawieszeniu i tak będzie to wyglądało jak tania chińska prostytutka z dużym… prześwitem w eleganckich butach z najnowszej kolekcji Prady ;)
Bio
8 grudnia 2015 at 16:13Możesz już zobaczyć jak wyglądają alpiny na “za małej oponie”, więc jakiś pogląd to już daje. Docelowy plan jest na gwint i ustawienie tego sensownie (bez stęsszczura), więc najwyżej wytrzymam jeden sezon z chińską prostytutką na szczudłach :D
Szczypior
8 grudnia 2015 at 16:23Jaka do E46 powinna być opona na 17″?
Jeśli jest plan na gwincior to ja już milknę ;)
Bio
8 grudnia 2015 at 18:13standardowo jest 225/45. Takie np.: masz na fotce z Superleggerami. Ogólnie wygląda to bardzo… #trackdaylife i bardzo mi się podoba. Dziwne naciągi zostawiam sobie tylko, jako “do oglądnięcia” w necie, bo jestem w tym temacie mega nudny: chcę aby samochód dobrze się kleił drogi i zachował w miarę swoje parametry, więc “walców” też nie ma sensu montować. Tą szerokość uważam za optymalną do osiągów i masy jaką ma ten wóz.
hexman
8 grudnia 2015 at 16:12AC Schnitzer Type II
Wygladaja najlepiej w tej wersji;)
Takze jak jeszcze zrodlo masz pewne to tym bardziej nie ma sie nad czym zastanawiac ;)
Bio
8 grudnia 2015 at 18:14Problem w tym, że znam przynajmniej 3 osoby, które jeżdżą na ACS’ach i aż głupio by mi było “być kolejnym” :D
kaczkoryj
8 grudnia 2015 at 16:28Jestem za nr 1, 3 i ew 9 :D Czyli jw. AC i BBSy
bartek turboo
8 grudnia 2015 at 19:47sznycely, obowiązkowo
dziwak
8 grudnia 2015 at 20:25Z podanych opcji to Volk TE37, albo styling 66
Leżą najlepiej
Bebok
9 grudnia 2015 at 08:29RC albo 66 ;)
Bio
9 grudnia 2015 at 18:47No na razie widzę, że S66 wygrywają. Jeśli macie jakieś swoje pomysły to wrzucajcie ;)
uzi43
11 grudnia 2015 at 09:15Z tych podanych S66 robią robotę!

Te37 spoko, tylko strzeż się chińszczyzny pokroju JR!
A jak lubisz JDMowe klimaty to może:
Work Meister
Work VS-XX

5zigen fn01c

Bio
11 grudnia 2015 at 23:02Work Meistery są warte więcej niż gospodarka Grecji.
Te drugie wyglądają jak “za duże BBS LM”
5 ziegeny – znaleźć to to cud, a raczej nie mam nerwów na to. A szkoda, bo bardzo spoko wyglądają. Wiele torowych projektów na forach “zza kałuży” jeśli na nich, bądź bardzo podobnych.
Odnośnie “chinoli” – wiele jest srogo upalanych w różnych warunkach i w miarę nic się nie dzieje, więc mile widziane rzeczowe argumenty w tym temacie ;)
uzi43
14 grudnia 2015 at 15:00No cóż… Sam nie zakładałem, ale jeździłem samochodami z tym i znam właścicieli. Plus byłem świadkiem pękania. ;)
2x JR 13 i Roty Grid: widziałem jak pękają od upalania. Kilku kumpli jeżdżących Subaru też wybijało mi z głowy Roty o JRach już nie wspominając. Jednemu się wygięły a drugi widział co się z chińskimi felgami dzieje i to mu wystarczyło. Są to osoby, których opinii ufam. ;)
Oczywiście nie jest to zasada. Wiadomo jak to z Chinolami. U jednego będą lata się trzymać a u drugiego po tygodniu się posypią.
Bio
14 grudnia 2015 at 17:56Pytanie takie – czy te chinole nie były proszkowo malowane? Bo jak czytam, to to jest ich główny nemesis. Tak samo jak uber mocnych kutych felg.
Oczywiście, żeby nie było. Nie dementuję tutaj wytrzymałości felg oryginalnych. Po prostu bardziej ciekawi mnie, jaki jest faktyczny odsetek “pękających i mordujących” chinoli.
uzi43
16 grudnia 2015 at 18:51Z tego co wiem to były takie jakie od producenta przyjechały. ;)
Kupione do upalania więc nie miały mieć pięknych kolorków.
Bio
16 grudnia 2015 at 19:39Podejrzewam, że głównymi problemami będą:
1. Brak stałej jakości (niektóre fele wytrzymują katowanie, inne sypią się szybko). Może to wynikać z materiałów (co się trafi. Czasami będzie to odpad z “kutych ruskich felg” i taka fela przeżyje, a czasami aluminium z matchboxa i efekt może być odwrotny), jak i procesów produkcyjnych (czy mi się chce dzisiaj pracować lepiej) m.in. poprodukcyjna kontrola jakości.
2. Osłabienie “jakotakiej” struktury malowaniem proszkowym po stworzeniu felgi (normalnie jest malowana i potem zachodzi proces odpuszczania, gdzie twardnieje proszek + felga. Drugie malowanie proszkowe + wypalenie w piecu rozpieprza usztywnioną strukturę felgii)
Postaram się nieco wybadać temat “dalekowschodnichmniejprestiżowychfelg” i się z nimi podzielić z Wami.
uzi43
19 grudnia 2015 at 13:45Uuuu… To byłby świetny materiał!
Tylko trzeba odpowiednią grupę znaleźć… Niestety wiele osób będzie zaciekle bronć tego co ma. Nieważne, że Chińskie jak tak samo dobre jak RAYSy. To zresztą widać po ilości fejkowych pasów w samochodach i argumentów, że jest dobrze! Tak samo foele no i właśnie felgi…
Bio
19 grudnia 2015 at 16:24Na razie próbuję się skontaktować z paroma firmami sprzedającymi te felgi. Pewnie gdyby nie okres świąteczny, to wiedziałbym już co nieco, no ale na razie cisza.
(szkoda, że nikt mi nie da na testy kompletu :D – Słowackie drogi były by idealne, żeby sprawdzić jak felgi dadzą sobie radę w jednym sezonie :D )
żółw
27 czerwca 2016 at 01:09Witam. Wybaczcie za odświeżenie kotleta, ale jaka opona jest założona na s66?
Bio
27 czerwca 2016 at 07:41Szczerze mówiąc to nie mam bladego pojęcia, gdyż fotka znaleziona w internetach. Na oko – mniej od fabrycznego rozmiaru.