Zawsze biłem się z myślami w temacie przyszłych samochodów. Co chcę osiągnąć, jakie miałbym plany wobec nich. których nie zrealizuję, gdyż ostatecznie byłem zbyt leniwy, żeby się za coś zabrać. Jako, że mam obecnie dość blisko do toru z homologacją FIA, wozu używam rzadziej niż weekendowo, więc zacząłem ostatnio trochę rozważać. Otóż zrobiłem sobie challenge pod tytułem "Daily track car za 15-25k PLN". Kryteriami są:

1. Wóz ma być zadowalająco szybki 

2. Silnik benzynowy

3. Manualna skrzynia

4. W miarę nie za duży, ale większy kawał żelastwa też przełknę

Ogólnie nie interesują mnie sprawy typu: ile G w zakręcie wytrzyma wóz, czy "jakby stwórca lubił fwd to byśmy chodzili na rękach" albo "całe życie bokiem". Możliwości krańcowe wozu nie mają znaczenia, w momencie gdy: a) nie osiągnę ich przez jakiś czas, b) tuningi mogą przesuwać tą granicę (jeśli w ogóle się za nie wezmę),a bzdurnych powiedzonkach fanadekli nie ma sensu komentować. Alfabetyczna listę co ciekawszych pozycji podzieliłem na 5 części po 5 samochodów (w tej części 6) , aby wygodnie się czytało a notka nie zajmowała tyle co skrócona wersja Encyklopedii Britanica. Oczywiście nie będę wypisywał wszystkich danych technicznych, a z silników ograniczę się do tych co mnie interesują.

800px-Alfa_GT_20090801_frontAlfa Romeo GT 3.2V6

Silnik i rozmieszczenie: FF 3.2L V6 240KM i 300Nm

Co o nim myślę: Alfa Romeo. Szczerze mówiąc nie wiem co o niej myśleć. Ładne, 1 500kg coupe z charakterystycznym zadkiem i pięknie brzmiącym V6. Z seryjnie montowanym doświetleniem lawety, oraz zniżkami na wykup assistance – z litości. Skręca przyzwoicie jak na wóz posiadający nadwagę na przedniej osi, a dodatkowo można to poprawić opcjonalną szperą od Autodelty. Seryjna na torze trochę wolniejsza od RX-8, ale to Alfa. Każdy fan motoryzacji powinien mieć Alfę. I powinien płakać z innymi, przy kolejnym remoncie. 

Alfa_GTVAlfa Romeo GTV 3-3.2 V6

Silnik i rozmieszczenie: FF 3.2L V6 240KM i 289Nm

Co o nim myślę: Starsza, wg mnie brzydsza ale mająca "to coś" siostra GT. Podobne właściwości jezdne jak u młodszej wersji. Właściwie starzej, nieco lżej ale to samo… i niema własciwie innych argumentów na ten wóz.Głośna przy wysokich prędkościach, ale za to pięknie brzmiąca V6. Wygląda rasowiej od GT pomimo kontrowersyjych przednich lamp i dziwnego tyłu.

Audi_ttAudi TT 1.8T

Silnik i rozmieszczenie: FF lub AWD 1.8L R4 Turbo 150-240KM i 210-320Nm

Co o nim myślę: Argh… Audi. Strasznie mnie nie pociąga ta marka do niczego. Niby w teorii TT'a generacji 8N to powinien być fajny wóz ale… nie jest. Podejrzewam, że jeżdżąc nim myślałbym o otworzeniu salonu fryzjerskiego i zacząłbym mieć wątpliwości co do swojej orientacji. Taki garbus o nieco bardziej męskich liniach… taka trochę Tajlandzka kobieta z niespodzianką. Tą niemiłą. 

Audi S3 Quattro 1.8TAudi-S3-8L

Silnik i rozmieszczenie: AWD 1.8L R4 Turbo 210-224KM i 270Nm-280Nm

Co o nim myślę: Małe Quattro. Teoretycznie dobry przepis na udany samochód… czyli nieoficjalną opcję wyposażenia Golfa IV: 1.8T + AWD. Mimo, że jednak wygląda lepiej od samochodu ludu, to nie ma co szukać "premium" w tym wozie – ot hatchback z przyzwoitą dawką mocy, awd, nudnym wnętrzem i możliwościami na wyciągnięcie więcej mocy. 

1998_BMW_328iBMW E36 328i

Silnik i rozmieszczenie: FR, 2.8L R6 193KM i 280Nm

Co o nim myślę: Dresowóz. Zaliczyłem już dwie E36 a prowadziłem jeszcze trochę więcej. Wnętrze szczerze mówiąc nie zachwyca, poza jednym detalem: obrócenie kokpitu w stronę kierowcy. Dobry bajer, ale lepiej wykonany w Suprze MK IV, gdzie w ogóle się zignorowało pasażera: "masz poduszkę na wypadek kolizji i zamknij się". Obecnie najczęściej polecana opcja. Trudno się dziwić – w miare wygodne, przyzwoite ceny cześci, baza wiedzy ogromna. Wszyscy przerabiają to pod drift, a szkoda bo jest to bardzo dobrze skręcająca maszynka (z 1.8L IS jeszcze lepiej skręcająca nawet).

1024px-1998-2001_BMW_328i_sedanBMW E46 320i

Silnik i rozmieszczenie: FR 2.0L R6 150-170KM 190-210Nm

Co o nim myślę: Młodszy dresowóz. Stylistycznie bardziej mi odpowiada od E36. Szczególnie przedlift, gdyż te światła przednie wyglądają obłednie. O ile E36 można jeszcze zgrupować ze starszymi modelami, to E46 działa jako taki pomost między właśnie old a new age i bliżej mu do E90. I stylistyką wnętrza i prowadzeniem. Blogo od dłuższego czasu jeździ nią i nawet wybiera sie na jakieś pojeżdżawki, a wóz to dzielnie znosi, ku nie uciesze Ultrasów ideologii "nowe plastiki są be! się psują i trzeba dużo wydawać na naprawę!". I szczerze mówiąc podoba mi się ta opcja. 

 

W pierwszej części to tyle, wstępnie zaplanowanych jest jeszcze 4, ale może się to zmienić, zależnie od weny twórczej. Jeśli macie jakieś ciekawe propozycje, podzielcie się w komentarzu, a postaram się o nich napisać z mojego punktu widzenia. 

 

Zobacz także:

4 komentarze

  1. TTter

    25 maja 2015 at 17:50

    Jak narazie z wyżej zaprezentowanych przemawia do mnie tylko jeden samochód !! S3 – nie wiem dlaczego nie możesz dopatrzeć się w nim premium !! Na pewno jest to jeden z lepiej wykonanych hot hatch z tamtych lat, i jeden z niewielu który ma potencjał na podniesienie mocy za nie wielkie koszty !!

    Pozdro z Opolskiego Mazdalandu !!

    1. Bio

      25 maja 2015 at 19:52

      Zdaję sobie sprawę z możliwości 1.8T + Quattro. Jednak jak miałem okazję macać tej generacji S3, to musze przyznać, że… to po prostu hatchback od Audi. Szału ni ma, Golfem zalatuje :D Jesli masz swoje pomysły – zarzuć, wezmę pod uwagę i opiszę co o tym myślę ;)

      Od razu powiem, że 323 odpada – za stare :D

  2. Nielubiediesli

    31 maja 2015 at 11:21

    Od pewnego czasu prowadzę IDENTYCZNE rozważania, więc serię będę śledził z zaciekawieniem, pietyzmem i popcornem w rękach. Największy problem mam z tym, że żadne z moich "zaplanowanych" aut nie ma wszystkiego, na czym mi zależy. Najchętniej powybierałym z każdego po jednej rzeczy i zlepił w całość. Na dzień dzisiejszy podium wygląda tak:

    1. Audi TT Quattro 225 KM

    2. BMW e46 2.5 192 KM

    3. Toyota Celica VII 1.8 VVTL 192 KM

    Ale to się zmienia mniej więcej co tydzien…

    1. Bio

      31 maja 2015 at 19:26

      Hej! Podpowiem, że ostatnia Celica się pojawi w zestawieniu. Co ważniejsze (ale nie mów nikomu), będzie 6 część, bo dostałem kilka wiadomości z propozycjami + żona mi suszy głowę, że nie chce E46, więc i także coś od niej wpadło. 

Zostaw odpowiedź