W końcu do tego doszło. Po ponad 3,5 roku „służby”, Rurek poszedł w siną dal… tzn. do następnego właściciela. Zapewne domyśliliście się po tytule (Prentki pewnie nie), jego następcą została Alfa Roma Giulietta.
Co mnie podkusiło w pójście we włoską technologię, temperament i fantazję?
Zawsze chciałem mieć oczkowy klucz 32 mm do odkręcania pokrywy filtra oleju.
A tak nieco bardziej na poważnie.
Szukałem powodu, żeby kupić ELM327 na bluetooth.
A tak na już naprawdę poważnie. Od dzieciaka podobały mi się Alfy. Zaczęło się od zobaczenia pierwszy raz w życiu od DTM’owej wersji modelu 155 w barwach Martini Racing. Zrobiłem wtedy wielkie oczy i zastanawiałem się co to za samochód. Urzekł mnie wtedy grill, logo producenta i oczywiście agresywny bodykit. Ten samochód krzyczał wręcz „jestem zajebiście szybki i skopię dupę każdemu”. Taki mój ZygZak McQueen lat 80-90tych.
Mijały lata, miłość do samochodów troszkę opadła, aż do momentu zakupu pierwszego auta. Zainteresowanie wróciło, w tym i myśli o Alfach. Mijały lata, ja się ostudziłem raportami niezawodności. No i tak po 10 latach od zakupu pierwszego samochodu jest i ona. Alfa Romeo Giulietta o oznaczeniu 940.
Samochód… w sumie prawie jak każdy inny. Po za tym, że jak na pytanie “Jaki masz wóz” odpowiesz “Alfę” to ludzie zakładają konta na portalach crowdfundingowych, aby wspomóc Was w serwisach.
W sumie coś w tym jest, bo pierwszym zakupem był interfejs diagnostyczny.
Może co nieco o specyfikacji.
Lżejsza od poprzedniego BMW (ok. 150 kg) i ma silniki 2.0 JTDm (tak wiem, każdy by chciał Quattro Fromaggi, ale na obecne plany stwierdziłem, że nie ma sensu). Może i diesel, ale ma 170KM i jest w stanie w znośnym tempie napędzić tę budę. A biorąc pod uwagę, że przebiegi robię w 90% przypadków w trasie, to jest to sensowniejsza opcja (i nie mam co się obawiać wypalania DPF’a).
Co tam jeszcze mam?
- Klima 2 strefowa — wreszcie moje małżeństwo się nie rozpadnie, z powodu kłótni komu jest zimno, a komu ciepło w samochodzie.
- System DNA — taki przełącznik koło lewarka zmiany biegów, użyłem raz i nawet na niego nie patrzę.
- Pół skórzana tapicerka — w mojej opinii najładniejsza, z jaką Giulietta wychodziła. Fotki będą… kiedyś.
- „Sport Trim” – cokolwiek w tym jest, ale ten samochód nie prowadzi się jak zwykły hatchback.
- Jest w pełnym prądzie — cokolwiek to znaczy
Dodatkowo na oryginalnych 17″ felgach, które są w mojej opinii mega ładne, ale wymagają małego odświeżenia (oj trochę krawężników zwiedzały). Trochę się zastanawiam czy nie iść docelowo w 18″, ale samochód ma zawieszenie nieustępujące za wiele sztywnością od Rurka na BCRacingu z 8 kg/mm sprężynami.
Co zostało teraz? Ogarnąć jakąś normalną galerię i użytkować.
Yyyy… Ale jak to, bloger motoryzacyjny bez E46? ;)
A tak serio, fajny wybór – rozsądny, ale jednocześnie “petrolheadowy”.
A bo mylili mnie ciągle z jakimś brodatym dziwakiem, który jeździ na desce :V
Akurat 8kg/mm ścisku to raczej miękkie zawieszenie, odpowiadające fabrycznym wartościom
I tak, i nie. Dla przykładu, m-technikowe zawieszenie w E46 ma 2kg/mm na przedzie i 6kg/mm na tyle. Więc ten bc racing, którego zamontowałem, był sporo sztywniejszy na przedzie od serii. Niestety nie udało mi się jeszcze dorwać parametrów oryginalnych sprężyn w Alfie.
Alfy to piękne samochody! Tego wyboru wcale szczególnie nie trzeba było argumentować :)
Następnym razem mi wymieniasz olej jak żeś taki mądry :D
Piękne auto, czerwone najszybsze.
Słyszełem, że żółte nie są wolniejsze :D
Adrian, jak oceniasz swój wybór z perspektywy czasu? Daje taka Żulietta jakieś emocje i frajdę z jazdy?
Szczerze mówiąc, to nie wyróżnia się na tle innych hatchbacków. Dodatkowo ma “włoskie przywary” (wymiana filtra oleju w 2.0 jtdm, czy przednich wahaczy – ten kto to wymyślił powinien mieć cofnięte tytuły inżynierskie).
Ogólnie po prostu zwykły hatchback.