Oto on. Najlepiej sprzedający się roadster na świecie – Mazda MX-5. Opiszę tutaj 3-cią generację, jaka jest produkowana no dzisiaj NC.
Produkcję tej generacji rozpoczęto w roku 2005, a dokładniej 11 Maja, aby zostać oferowanym w salonach w sierpniu 2006 roku. Na początku była oferowana z silnikami: 1.8 L (128KM i 167Nm) MZR I4 w Europie oraz 2.0 L (170KM i 190Nm) MZR I4 w USA. Obecnie w Europie MX-5 jest już z jednostką 2.0 MZR. Do silników były/są oferowane skrzynie biegów:
5-biegowy manual
6-biegowy automat
6-biegowy manual
Samochód wychodził w 2 wersjach “dachowych”:
Soft Top: Dach wykonany z materiału (możliwy 2 kolorowy), składany.
Hard Top: Dach wykonany z aluminium (w kolorze nadwozia), także składany, cięższy od Soft Topu o 36kg.
Samochód był pojazdem typu FR, czyli miał zamontowany silnik z przodu a napędzany był na tylną oś. Dodając do tego masę poniżej 1100kg otrzymaliśmy pojazd o bardzo dobrych właściwościach trakcyjnych, za co został doceniony na wszystkich rynkach. Niewygórowana cena sprawiła, że dzisiaj Mazda MX-5 widnieje w księdze Guinnessa jako najlepiej sprzedający się roadster na świecie (od początku do roku 2008 sprzedał się w ponad 730 000 sztukach na świecie!)
Wymiary:
Rozstaw Osi: 2 330 mm
Długość: 2006-08: 4 000 mm
2009-: 4 020 mm
Szerokość: 1 720 mm
Wysokość: 2006-08: 1 240 mm
2006-08 (hard top): 1 250 mm
2009: 1 245 mm
2009 (hard top): 1 255 mm