Open Series 4: Porsche 911 GT3 Cup – Podstawy setupu.
Porsche 911 GT3 Cup, czyli łatwiejsze wejście w GT3 od inżynierów ze Stuttgartu. Oferuje nam osiągi zbliżone do klasy GT3, wraz z uproszczeniami w zakresie ustawienia samochodu, co pozwala nam nieco łatwiej nauczyć się tajników setupu. 6 wolnossących cylindrów, 4 litry pojemności, 460Nm i 480KM przy 1220kg masy powinno dać nie tylko sporo frajdy, ale będzie także wyzwaniem, gdyż jak to każde 911 – jest specyficzne. Mamy tutaj silnik z tyłu. Wprawdzie nie aż tak jak w “cywilnych” 911, ale dalej dociąża nam mocno tylną oś. Oznacza to, że kosztem uważania właśnie na tył samochodu, mamy mocniejsze wyjścia z zakrętów. Aby okiełznać tego potworka, trzeba poświęcić sporo czasu za kółkiem, ale i warto będzie zaznajomić się z ustawieniem samochodu, aby jego ujarzmianie było nieco łatwiejsze.
Zanim zaczniemy, 2 ważne rzeczy.
- Ustawienie samochodu to sztuka kompromisów. Każda zmiana coś nam daa, ale i coś zabiea. Dla przykładu: Camber. Większy, poprawi nam przyczepność w zakręcie, ale pogorszy nasze hamowanie.
- Często przy ustawianiu samochodu mówi się o “klikach”. Bo tak jest prościej. Co to oznacza? +1 Klik – jedno kliknięcie w celu otrzymania wyższej wartości, -1 klik, to zaś jedno kliknięcie w celu otrzymania niższej wartości. Dlatego jak gdzieś przeczytacie: “Daj +3 kliki w wysokości zawieszenia”, oznacza to tyle, że klikamy plusik przy wysokości zawieszenia trzykrotnie.
Dzięki powyższym powinniście wiedzieć od czego zacząć poprawianie swoich 911 GT3 Cup i sukcesywnie poprawiać Wasze czasy. Powodzenia!