Mamy styczeń 2018, więc pora na podsumowanie roku 2017. Dokładnie tak jak zrobiłem z rokiem 2016 o TUTAJ. Także nie ma sensu przedłużać, bo sami wiecie jak to wygląda.

Z tego, co zauważyłem, ilość notek rok do roku się zmniejsza. 77 w 2015, 50 w 2016 i 33 w 2017 roku. Po części wynika to z mojego lenistwa, ale w zamian jakość w mojej opinii była wyższa. Tak – teraz jest ten moment, abyście w komentarzach napisali „chyba Cię pojebało”.

Także spójrzmy, jak to wyglądało w roku 2017?

Museo Ferrari Maranello - TorquedMad Mind - blog motoryzacyjnyRok muzeów

W sumie 6 muzeów. Nurburgring, BMW w Monachium, Audi w Ingolstadt, Ferrari w Modenie, jak i w Maranello oraz Museo Lamborghini. Mega dużo oglądania, chłonięcia miejsc. Z powodu tych, na blogu pojawiła się Motoryzacyjna Mapa Europy. Wpadają tam te „oficjalne” ciekawe miejsca. Nie zobaczycie tam subiektywnie fajnych serpentyn, bo po prostu zostałaby ona zaśmiecona. Na dziś jest plan na zobaczenie przynajmniej 3 muzeów w roku 2018, więc pojawi się więcej fotek.

LEGO Caterham Seven 620R TorquedMad Mind - blog motoryzacyjnyLEGO!

Można powiedzieć, że pierdoła. Mimo wszystko Lego dalej bawi. Szczególnie jeśli ma się je na półce. A wpadły 3 „poważne” zestawy petrolheadowe! Caterham Seven, wyścigówka wzorowana na bolidach LeMans i VW Beetle. Idealnie się dopełniają z F40 z 2016 roku. Z serii Creator Expert zostało mi jeszcze Mini i VW „Ogór”, a z Technicsa – mityczne wręcz Porsche 911. Czy się pojawią? Jak finanse pozwolą – na pewno, gdyż komplet będzie bardzo ładnie wyglądał na półce, a samo składanie przynosi sporo frajdy. Duże dziecko? I to jeszcze jak! Jestem ciekaw, czy Lego ma w planie kolejne kultowe modele samochodów, czy to „tradycyjnym” Creatorze, czy w Technic.

 

Kia Lotos Race Slovakia RingBycie prasówką.

Rok 2017 był pierwszym, w którym sam wystąpiłem o wejścia dla mediów/prasy. Dzięki temu pojawiłem się na Moto Show w Krakowie, oraz na Słowackiej rundzie KIA LOTOS RACE. Dziękuję bardzo za zaufanie i pozwolenie na wejście za kuluary. Oglądanie wystawy samochodów, przed widzami, a samochód wyścigowych od strony pit stopu jest bardzo fajnym doświadczeniem i z pewnością powalczę o kolejne wejścia w roku 2018, dzięki temu będę mógł dać Wam więcej (mam nadzieję) ciekawych fotek.

Sprzęt? Cudów nie ma.

Sprzętowo za wiele się nie zmieniło. Doszedł Monopod Hama Star 78, czyli taki statyw z 1 nogą. Dlaczego? Na torze jest to jedyny akceptowalny rodzaj statywu. Wynika to z zasad bezpieczeństwa. Dodatkowo przydaje się on do fotek w muzeach, na eventach i tym podobnych, gdzie rozstawianie zwykłego statywu trwa po prostu za długo. Dodatkowo wreszcie zmieniłem komputer. Z 4-krotnie zalanego, cherlawego Acera na i5 drugiej generacji, który miał 8GB ramu, 128GB Dysk SSD i nVidię GT 540M z matrycą, która pokazywała wszystko, tylko nie prawidłowe kolory – na Della Inspirion 7577. i7-7700HQ, 16GB Ram z miejscem na drugą kość, 512GB SSD typu NVMe + 1TB talerzowy jako „backup” na bieżąco bądź dysk na rzeczy do obróbki. Wraz z tym jest grafika nVidia GTX 1060 Max-Q i coś, co mnie najbardziej interesowało – matryca 4k. Nie za rozdzielczość, a za odwzorowanie kolorów, które jest świetne. Mega poprawa komfortu i szybkości obróbki fotek. Konfiguracja także da sobie radę z edycją filmów, więc niewykluczone, że trochę tego się pojawi i dojdzie trochę materiałów na Youtube.

Samą fotografię też trochę rozwijałem, bo i poćwiczyłem w tzw. Fotografii Produktowej fotografując części do samochodu Tu, Tu, Tu, jak i w technice HDR przy MANie TGE 3180. W tym roku także będę miał okazję poćwiczyć, bo eksploatacja Rurka wymaga wymiany kilku rzeczy. Także wiedzą idę do przodu. Wiem, jakie są ograniczenia mojego sprzętu i powoli uczę się je kompensować.

Plany na rok 2018? Są przynajmniej 3 muzea. Wypadałoby znowu zajechać na WTCC na Hungaroring. Jakieś Moto Showy/Eventy? Możliwe, muszę przejrzeć kalendarz. Kolejne setki kilometrów i fotografii przede mną!

Zobacz także:

Zostaw odpowiedź