I pora na kolejną część marudzenia na samochody.

162a9ad6b5a2f527f79f66ca1651e62fOpel Astra H GTC 2.0 Turbo

Silnik i rozmieszczenie: FF 2.0L R4 Turbo 170-200KM 250-262Nm

Co o nim myślę: Jeździłem dość sporo tą generacją Astry. Wprawdzie z trochę cherlawym 1.7 CDTI, ale to akurat nie miało znaczenia w zakrętach. I szczerze mówiąc bardzo sobie chwalę to jak ten samochód skręcał. Oczywiście jak na przednionapędówkę. Muszę przyznać, że większym problemem było słabe trzymanie boczne foteli, niż szukanie przyczepności. A, że w GTC fotele są lepsze, to ta wada jest pięknie eliminowana. No i turbo benzyna o całkiem przyzwoitej mocy zamiast ropnioka o jakiejś-tam dynamice. Szczerze mówiąc stawiam ten wóz niewiele niżej, niż świetną Fiestę ST.

Opel Vectra C GTS 3.2800px-Vectra_c2_jaslo

Silnik i rozmieszczenie: FF, 3.2L V6 214KM 296Nm

Co o nim myślę: Nie mam bladego pojęcia skąd ten wóz wziął się na tym rankingu. Prowadzi się tragicznie, nie przyśpiesza jakoś bardzo szybko. Silnik, jak na tą pojemnosć jest dość słabawy. Komfort jazdy, jak w jakimś koreańcu. Plastik, nuda i w ogóle. Ale podobają mi się przedliftowe przednie światła. I ogólna bryła. I tyle. Muszę chyba zmienić leki na migrenę

peugeot-207-rc-07Peugeot 207 RC

Silnik i rozmieszczenie: FF 1.6L R4 174KM

Co o nim myślę: Każdy chyba lubi małych francuzów (nie, nie to miałem na myśli zboczeńcy). Nieduże, zwinne, dynamiczne. Dające sporą frajdę z jazdy. Francuzi dalej się trzymają tych wytycznych co widać przy 207RC. Uturbili 1.6L silnik, krzesając z niego ponad 170 mechanicznych mustangów, co jak na wagę 1200kg daje przyzwoite przyśpieszenie. Belka skrętna daje możliwość zabawy przed i w zakręcie. W sumie dobry wóz do opanowania hamowania lewą nogą, która jest musem przy tych samochodach. 

Renault Clio Sport 2.0irenault-clio-2.0-sport-06

Silnik i rozmieszczenie: FF 2.0L  R4 169-178KM i 200Nm

Co o nim myślę: Clio to zawsze byłdobry wóz. Przeczył stereotypowi. Dzięki Clio ludzie uwierzyli, że Renault to nie tylko marka która w zastępstwie do Alfy zajmuje lawety. Clio było niezawodne. Clio było tanie. Clio było szybkie. I można było by się rozwodzić jeszcze o tym. Renault Sport to takie M od BMW czy AMG od Mercedesa. Więc można się spodziewać, że będzie dobrze. I jest dobrze. Regularnie spotykany w KJS'ach. Wytrzymały, tani w naprawie, łatwo dostępne części, spora baza wiedzy tuningowej, oferujący już seryjnie szybkie pokonywanie zakrętów. Czegóż chcieć więcej? No może jakby nie wyglądał jak rozgotowany pieróg… 

Megane_r26.rRenault Megane RS 2.0T

Silnik i rozmieszczenie: FF 2.0L R4 Turbo 224KM 300Nm

Co o nim myślę: Renault od tej generacji Megane rozpoczął walkę, która trwa do dziś, o to kto zrobi najlepszego Hot-hatcha segmentu C. Druga generacja Megane jest szybsza od Golfa V GTI. Z zewnątrz, wg mnie też atrakcyjniejsza (póki nie patrzycie na tył). Wewnątrz – po Renaultowemu – szału nie ma, ale trzeba by się na siłę czepieć. Możemy dziękować właśnie francuzom, że pokazali, iż da się zrobić bardzo szybkie FWD i niech reszta się stara by gonić. A to Megane? W sumie rzadko widziane na drogach, a szkoda. Jest pazur, jest potencjał na naostrzenie tego pazura. I przyzwoicie wygląda. W segmencie C, na pewno w czołówce u mnie. 

Zobacz także:

2 komentarze

  1. uzi43

    12 września 2015 at 15:38

    Renault tak, Opel nie. Jeździłem GTC turbo i mam jedno zdanie- stare muscle cary chyba lepiej zachowuja się w zakrętach! Podsterowny jak passerati w dieslu.

    A Vectra jest cięższa, brzydsza…

    Pozatym siedziałeś w tych autach?! Ciężko o brzydsze wnętrza niż Ople z tych lat (no Leon II troche się wybija).

    1. Bio

      12 września 2015 at 16:16

      Astrę 3 miło wspominam, bo katowałem kawałek czasu diesla 1.7 CDTi. Muszę przyznac, że wnętrze mi nie przeszkadzało. Ono po prostu było. Co można odebrać jako zaletę. Wszystko ustawione tam gdzie trzeba, fajerwerków nie było, bo Opel wtedy nie miał hype'a na klasę premium, jak teraz. 

Zostaw odpowiedź