Co nieco o autach: Mazda RX-8

Mazda RX-8

Mazda RX-8Co nieco o autach: Mazda RX-8

Mazda RX-8. Następca RX-7 produkowany od roku 2003 w fabryce w Hiroszimie. Jest to 4 drzwiowe/osobowe Coupe. Ciekawostką jest para drzwi dla pasażerów: otwierają się one w stronę słupka środkowego, dlatego są nazywane “Suicide Doors”. Obecnie jest to jedyny seryjnie produkowany samochód korzystający z silnika Wankla, który różni się od zwykłego silnika:

– tutaj tłok się kręci, w przeciwieństwie do tradycyjnego ruchu cylindra góra-dół
– z niskiej pojemności można osiągnąć znacznie większą moc, kosztem paliwa: jednostka 1.3 pali tyle co “zwykłe” 2.0L, 2.2L benzynowe, jednak mocy ma więcej
– silnik Wankla posiada znacznie niższą masę od tradycyjnych jednostek
Jednostka napędowa RX-8 jest umieszczona z przodu i napędza ona tylną oś. Jest to właśnie silnik Wankla Renesis o pojemności 1.3L “kręcący się” do 9000 obr/min
Wersje limitowane:
Shinka
2005r. Samochód w kolorze ciemno wiśniowym, na 18″, chromowanych felgach aluminiowych
Po roku 2006 także w kolorach: Copper Red, Galaxy Grey, oraz Whitewater Pearl.
Do tego w samochodzie zmieniono zawieszenie na Bilsteina gdzie w amortyzatorach znalazła się pianka urytanowa, co poprawiło komfort jazdy.
 
PZ
W Maju 2006, Mazda wypuściła RX-8 PZ na rynek Wielkiej Brytanii. Samochód występował tylko z 6-biegową skrzynią manualną. Ciekawostką były 10-ramienne felgi OZ, dodatkowy spoiler. Zawieszenie zostało poskładane z cześci Bilsteina oraz Eibacha i było niższe o 15mm od seryjnej RX-8. Dostępna w 2 kolorach: Galaxy Grey oraz Brilliant Black.
40th Anniversary
W 2007 roku Mazda wypuściła na swoje 40-lecie silników rotacyjnych Mazdy 2 wersje RX-8. Inną na rynek Japoński – w kolorze Crystal White, a na rynek Amerykański: Metropolitan Grey ze skórą Cosmo Red
True Red Style
Rok 2006. Model dostępny tylko na rynek Japoński.
Mazdaspeed Version
Tuż po premierze RX-8 powstało 300 sztuk prosto od oficjalnego tunera mazdy: MAZDASPEED, w kolorach: Strato Blue or Sunlight Silver.
W roku 2004 powstało kolejne 300 sztuk: Version II tylko w kolorze Strato Blue
NR-A
Czyli wersja dla Japan Automobile Federation (JAF). Służyła do wyścigów NR-A/Party Race, czyli swoistego odpowiednika polskich KJS’ów.
Hydrogen RE
Premiera w 2004r na North American International Auto Show.
W skrócie: Silnik Wankla chodzący na benzynie i wodorze.
W lutym 2006 była sprzedawana kluczowym klientom w Japonii.
Od 2009 roku można taki samochód nabyć w Norwegii i tam go tankować na stacjach HyNor
W skrócie:
Rodzaj: FR (Front-Rear: silnik z przodu, napęd na tył)
Silnik: 1.3L Renesis (Wankel) o mocach (w zależności od docelowego rynku/wersji): 191KM, 215KM, 231KM, 250KM.
Skrzynia biegów: 4- lub 6-biegowy automat oraz 5 lub 6-biegowa skrzynia manualna
Rozstaw osi: 2003r-08r: 2,703 mm
2009r-: 2,700 mm
Długość: 2004r-08r: 4,425 mm
2009r-: 4,470 mm
Szerokość: 1,770 mm
Wysokość 1,340 mm
Waga: od 1309 do nawet 1384 kg (w zależności od skrzyni biegów)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Verified by MonsterInsights