Mazda RX-7Co nieco o autach: Mazda RX-7 FD3S

Mazda RX-7 trzeciej generacji. Bodajże najsłynniejszy samochód typu FR w Japonii. Zapewne byłby „zwykłym” coupe, gdyby nie fakt, że była napędzana silnikiem Wankla, gdzie to tłok wiruje w komorze silnika (jakby ktoś nie wiedział – normalnie w silnikach się posuwa w jednej płaszczyźnie) http://www.youtube.com/watch?v=6BCgl2uumlI – pokazuje nam zasadę działania Wankla. Silnik może nie należy do jakoś specjalnie trwałych, ale jest prosty jak konstrukcja cepa, jest lekki, + bez problemu silnik dawał ponad 100KM mocy z litra pojemności (bez turbo)
Prezentowana generacja była produkowana w latach 1992–2002. Wyprodukowano 68,589 sztuk tego samochodu.
Silniki (a raczej silnik)
1.3L – 252 KM – 13B-REW 1992–1995
1.3L – 195 KM – 13B-REW 1996–1998
1.3L – 276 KM – 13B-REW 1999–2002
We wszystkich trzech przypadkach był to silnik zaopatrzony w dwie turbosprężarki Hitachi HT-12. Jedna z nich pracowała w pełnym zakresie obrotów, a druga od 4500 obr/min w górę. Silnik bez problemu kręcił się do 10 000 obr/min
Były 3 podstawowe wersje rx-7:

„Type A” – 2 osobowe coupe ze skrzynią manualną 5-cio biegową
„Type B” – coupe w systemie 2+2, czyli 2 osoby z przodu i 2 styłu – skrzynia manualna 5 biegów
„Type C”- 2+2 ze skrzynią automatyczną zaopatrzoną w 4 biegi

Wymiary:
Rozstaw osi (przód-tył): 2426 mm
Długość: 4280 mm
Szerokość: 1750 mm
Wysokość: 1229 mm
Waga: 1,282 kg

Zobacz także:

Zostaw odpowiedź